3 cele mai bune alimente pentru o piele sănătoasă 3 cele mai bune alimente pentru o piele sănătoasă coffee cup with flowers and sea shells 2GYZKJS 1024x1024

Nutriția este importantă pentru sănătate. O dietă nesănătoasă vă poate afecta metabolismul, vă poate determina creșterea în greutate și chiar poate deteriora organele, cum ar fi inima și ficatul.

Dar ceea ce mănânci afectează și un alt organ – pielea ta.

Pe măsură ce oamenii de știință învață mai multe despre dietă și corp, este din ce în ce mai clar că ceea ce mănânci poate afecta în mod semnificativ sănătatea și îmbătrânirea pielii.

Acest articol analizează 12 dintre cele mai bune alimente pentru a vă menține pielea sănătoasă.

  1. Pește gras
    Peștii grași, cum ar fi somonul, macroul și heringul, sunt alimente excelente pentru o piele sănătoasă. Sunt surse bogate de acizi grași omega-3, care sunt importanți pentru menținerea sănătății pielii.

Acizii grași omega-3 sunt necesari pentru a menține pielea ferma, suplă și hidratată. De fapt, un deficit de acizi grași omega-3 poate provoca uscarea pielii.

Grăsimile omega-3 din pești reduc inflamația, care poate provoca roșeață și acnee. Acestea vă pot face chiar și pielea mai puțin sensibilă la razele UV dăunătoare ale soarelui.

Unele studii arată că suplimentele cu ulei de pește pot ajuta la combaterea afecțiunilor inflamatorii și autoimune care vă afectează pielea, cum ar fi psoriazisul și lupusul.

Peștele gras este, de asemenea, o sursă de vitamina E, unul dintre cei mai importanți antioxidanți pentru pielea ta.

A obține suficientă vitamina E este esențială pentru a vă proteja pielea împotriva deteriorării cauzate de radicalii liberi și inflamații. În cele din urmă, peștele oferă zinc – un mineral vital pentru reglarea următoarelor:

-inflamaţie
-sănătatea generală a pielii
-producerea de noi celule cutanate
Deficitul de zinc poate duce la inflamații ale pielii, la leziuni și la întârzierea vindecării rănilor.

REZUMAT
Tipurile de pește gras, cum ar fi somonul, conțin acizi grași omega-3 care pot reduce inflamația și vă pot menține pielea hidratată. Sunt, de asemenea, o sursă bună de proteine ​​de înaltă calitate, vitamina E și zinc.

  1. Avocado
    Avocado are un conținut ridicat de grăsimi sănătoase. Aceste grăsimi beneficiază de multe funcții ale corpului, inclusiv sănătatea pielii . Obținerea suficientă a acestor grăsimi este esențială pentru a menține pielea flexibilă și hidratată.

Un studiu care a implicat peste 700 de femei a constatat că un aport ridicat de grăsime totală – în special tipurile de grăsimi sănătoase găsite în avocado – a fost asociat cu o piele mai suplă, elastică.

Dovezile preliminare arată, de asemenea, că avocado conține compuși care vă pot ajuta să vă protejați pielea de daunele provocate de soare. Deteriorarea UV a pielii poate provoca riduri și alte semne de îmbătrânire

Interesant este faptul că vitamina E pare a fi mai eficientă atunci când este combinată cu vitamina C. Vitamina C este, de asemenea, esențială pentru o piele sănătoasă. Pielea ta are nevoie de ea pentru a crea colagen, care este principala proteină structurală care îți menține pielea puternică și sănătoasă.

Deficitul de vitamina C este rar în aceste zile, dar simptomele comune includ pielea uscată, aspră și solzoasă care tinde să se învinețească ușor. Vitamina C este, de asemenea, un antioxidant care vă ajută să vă protejați pielea de daunele oxidative cauzate de soare și mediu, care pot duce la semne de îmbătrânire.

O porție de 100 de grame sau aproximativ 1/2 avocado oferă 14% din valoarea zilnică (DV) pentru vitamina E și 11% din DV pentru vitamina C.

REZUMAT
Avocado este bogat în grăsimi benefice și conține vitaminele E și C, care sunt importante pentru o piele sănătoasă. De asemenea, ambalează compuși care vă pot proteja pielea de daunele provocate de soare.

  1. Nucile
    Nucile au multe caracteristici care le fac un aliment excelent pentru o piele sănătoasă. Sunt o sursă bună de acizi grași esențiali, care sunt grăsimi pe care corpul tău nu le poate face singur. De fapt, acestea sunt mai bogate decât majoritatea altor nuci, atât în ​​acizi grași omega-3, cât și omega-6. O dietă prea bogată în grăsimi omega-6 poate favoriza inflamația, inclusiv afecțiuni inflamatorii ale pielii, cum ar fi psoriazisul.

Pe de altă parte, grăsimile omega-3 reduc inflamația în corpul dumneavoastră – inclusiv în piele.

În timp ce acizii grași omega-6 sunt abundenți în dieta occidentală, sursele de acizi grași omega-3 sunt rare.

Deoarece nucile conțin un raport bun dintre acești acizi grași, acestea pot ajuta la combaterea potențialului răspuns inflamator la omega-6 excesiv.

Mai mult, nucile conțin alți nutrienți de care pielea are nevoie pentru a funcționa corect și pentru a rămâne sănătoși.

Zincul este esențial pentru ca pielea dvs. să funcționeze corect ca o barieră. Este, de asemenea, necesar pentru vindecarea rănilor și combaterea atât a bacteriilor, cât și a inflamației.

Nucile furnizează, de asemenea, cantități mici de antiox

©2021 LaserSalons.ro

Log in with your credentials

Forgot your details?